This Is My Story... The Life Pattern Of Gadis Mystery: FIRST THING CALLED LOVE

FIRST THING CALLED LOVE


 CINTA??

aku memang tak leh cakap pape pom sal ni..coz aku x dek pengalaman p0m..hehe .. but utk spe2 yang kpel 2..aku prnah tg0p vid niey.. USTAZ AZHAR IDRUS. dye ckp.. memang brdosa kalu kpel untk sje2..
dye ckp utk lps dosa kena niat kahwin..iklas lah tu.. tpi kan.. kalu dah suka tu..x payah 2ggu kpel2 p0m..nikah je..

bencinya!!! aku sbagai remaja yang bawah umur x sepatutnya 2lis sal cinta2 nie..waa.. aku tak gedik!!!.. 2 je nak ckp..


Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.~ Mahatma Ghandi

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat -Hamka

Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.~ Hamka

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

tu je k0t kte2 h0k bley aku kumpul.hehe.. actually aku nk cari yang tokoh Islam punye cam Saidina Ali 2.. tpi x jumpe lak.. aku x ingat ape yang dy ckp..lupe ..p aku prnah bce lah..hehe

oh yew..spe2 pmnt citer cinta tu..crilah citer ni.. bez ssngt..
ade vid dye..tpi..x leh upload plak.. ntah ape mslh dye..aku kan orang bru..mne reti bab2 bloging ni..hehe.. sory..but citer ni..emang bez lah.. her0 yew p0m encem..



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Ini

2 comments:

Unknown said...

Macam pernah bercinte jew . . . Tengok citer pon cam betol jew , mesti penah bercinta . Cerite ni mmg menarik perhatian saye . Kalo org tu kate x best org tu mmg ( * * * * ) .

gadis mystery said...

x de..x de..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © . All Right Reserved by Gadis Mystery